7:00 – 9:00
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
|
- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci
- gry dydaktyczne i planszowe
- zabawy w kole i przy muzyce
- czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielki
|
9:00 – 9:30
ŚNIADANIE
|
- przygotowanie do śniadania – wdrażanie
i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk
- czynności samoobsługowe
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
- kultura zachowania się przy stole
- mycie zębów
|
9:30 – 12:00
ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OPARCIU O PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ
|
- zajęcia wychowawczo – dydaktyczne, umuzykalniające, plastyczne, logopedyczne, ruchowe w poszczególnych grupach wiekowych
- zajęcia dodatkowe
- pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze
|
10:30 – 10:45
II ŚNIADANIE
|
- czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku
- kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych
|
12:00 – 12:30
OBIAD
|
- wdrażanie dzieci do samoobsługi
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych
- prawidłowe posługiwanie się sztućcami
- kulturalne zachowanie się przy stole
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
- mycie zębów
|
12:30 – 14:00
RELAKSACJA
|
- DZIECI MŁODSZE:
- leżakowanie połączone ze słuchaniem bajek lub muzycznych kołysanek
- próby samodzielnego zdejmowania odzieży
- DZIECI STARSZE:
- zabawy relaksacyjne, odprężające, słuchanie bajek i opowiadań
- zajęcia dodatkowe (j. angielski, gimnastyka korekcyjna, zajęcia logopedyczne, artystyczne, teatralne, taneczne, karate)
|
14:00 – 14:30
PODWIECZOREK
|
- czynności higieniczno – samoobsługowe
- kulturalne spożywanie posiłków
|
14:30 – 17:00
ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE
|
- zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela
- ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości
- zabawa dowolna dzieci
- zabawy integracyjne
- zabawy na świeżym powietrzu
- rozchodzenie się dzieci
|